Creatief en Betekenisvol Ondernemen

Onderwijsmodule bij de Hogeschool van Amsterdam opleiding Creative Business en Communicatie waarin studenten Mother Nature as CEO meenemen als opdrachtgever bij het ontwikkelen van een businessmodel voor de toekomstige generaties.
Als we een leefbare wereld veilig willen stellen, moeten we nu actie ondernemen. Studenten zijn de changemakers van de toekomst.
Bij deze module ontwikkelt de student zich tot een duurzame doener, een bewuste ondernemer, een maker met impact. Hierbij neem hij/zij/hen een kritische en bewuste houding aan waarbij hij/zij/hen onderneemt met lef. Want om veranderingen te realiseren op het gebied van duurzaamheid moet je durven denken in kansen en mogelijkheden. Hoe moeilijk het probleem ook lijkt.
Met een business plan en een betekenisvolle mediaproduct gaan studenten zoek naar de balans tussen people, planet en profit.
De oude economie wordt opnieuw gedefinieerd en nieuwe duurzame businessmodellen worden gecreëerd. Winst is geen doel op zich. Hierbij is Mother Nature de opdrachtgever.