Project
Project Onderwijs
Wij geloven in het voorbereiden van de volgende generaties om anders te denken en al vroeg in actie te komen, om samen vorm te geven aan een verantwoorde, duurzame en inclusieve toekomst. Dit is essentiel om onze 2050 donut strategie te realiseren.
Toelichting
In dit project onderzoeken wij hoe kennis over de donut en circulaire economie geïntroduceerd kan worden op alle onderwijsniveaus. Daarnaast, via Donut Onderwijs DenkTanks, co-creëren wij samen met studenten en docenten specifieke programma's om de kennis naar de praktijk te vertalen.
Dit is een pilot project ook voor DEAL - Doughnut Economics Action Lab (https://doughnuteconomics.org/), welke internationaal ondersteund wordt.
Doelgroep
Kinderen, 0-11 jaar, Jongeren, 11-22 jaar
Gewenst resultaat
Onze doelen zijn:1. Oprichting van 2-3 Donut DenkTanks per opleidingsniveau (basis-, voortgezet- en hoger onderwijs) in het eerste jaar, met 1-3 succesvolle programma's per niveau
2. Alle scholen worden benaderd met een voorstel tot co-creatie van een Donut-curriculum en onderwijsprogramma. We streven naar een adaptatie niveau van 10% in jaar 1; 25% in jaar 2 en 50% na 3 jaar.
Conny Bergé
Emer Beamer