Bericht

Nieuwe look & feel Amsterdam Donut Coalitie

Geplaatst op 7 oktober 2021, 17:18 uur
Illustration

Amsterdam Donut Coalitie is in een nieuw jasje gestoken!
De stijl is geïnspireerd door deze quote van Kate Raworth:

The most powerful tool in economics is not money, nor even algebra. It is a pencil. Because with a pencil you can redraw the world.

Met andere woorden: we moeten samen uitvinden en ontwerpen hoe de economie van de 21e eeuw eruit moet gaan zien. Doughnut Economics biedt een aantal leidende principes, maar er is nog veel te doen. De donut economie is work in progress.  Hier in Amsterdam en in talloze andere steden over de hele wereld wordt door mensen samengewerkt om te ontdekken wat de donut betekent voor henzelf,  hun organisatie,  buurt of stad. En hoe ideeën omgezet kunnen worden in concrete actie.

Deze work progress willen we uitstralen. Vandaar herkenbare bouwstenen, zoals: ruitjespapier, handgeschreven lettertypes en grafische elementen, post-its in verschillende kleuren.
Het gevoel dat we met de website willen oproepen, is dat van een prikbord waar allerlei ideeën, beelden en teksten op geprikt kunnen worden. Een open, laagdrempelige structuur die uitnodigt om bij te dragen. En eigenlijk is het letterlijk zo, want het grootste deel van de content op de website is afkomstige van de community. Van projecten die leden op het platform zetten tot nieuwsberichten, oproepen en events.
In het logo van Amsterdam Donut coalitie, is donutvorm voorzien van stevige contouren. Dit is bedoeld om de sociale basis en het ecologische plafond extra te onderstrepen

De nieuwe identiteit & stijl is ontwikkeld door ondergetekende in nauwe samenwerking met grafisch ontwerper Mark - Machine - Klaverstijn.

What else is new? 
Naast de nieuwe look &  feel, is er ook aan de achterkant van de website het een en ander veranderd, zodat onze leden zich nog beter kunnen profileren. Wie ze zijn, wat ze doen, wat ze zoeken en vooral: hoe hun projecten  een positieve sociale én ecologische bijdrage leveren aan de regio Amsterdam. Oftewel: hoe hun projecten in de donut passen.
Zo kunnen initiatiefnemers op de site aangeven welke van de 21 indicatoren van de donut hun project raakt, en kunnen website bezoekers daarop gaan filteren.
Hiermee hopen we het komend jaren nog meer impact te kunnen maken!

 
Jouw feedback is meer dan welkom!
Omdat ook de website werk in uitvoering is , horen we heel graag wat je ervan vindt. Wat kunnen we verbeteren?  Wat mis je?
Ga ermee aan de slag en deel je ervaring met ons. Stuur ons een mailtje of nog beter, doe het via deze korte survey.


Veel plezier! 
Dagan

Deel dit: