Project

Project Onderwijs

Geplaatst op 23 november 2020, 18:59 uur

Wij geloven in het voorbereiden van de volgende generaties om anders te denken en al vroeg in actie te komen, om samen vorm te geven aan een verantwoorde, duurzame en inclusieve toekomst. Dit is essentiel om onze 2050 donut strategie te realiseren. 

Toelichting

In dit project onderzoeken wij hoe kennis over de donut en circulaire economie geïntroduceerd kan worden op alle onderwijsniveaus. Daarnaast, via Donut Onderwijs DenkTanks, co-creëren wij samen met studenten en docenten specifieke programma's om de kennis naar de praktijk te vertalen.

Dit is een pilot project ook voor DEAL - Doughnut Economics Action Lab  (https://doughnuteconomics.org/), welke internationaal ondersteund wordt.

 

Doelgroep
Kinderen, 0-11 jaar, Jongeren, 11-22 jaar
Gewenst resultaat 
Onze doelen zijn:

1. Oprichting van 2-3 Donut DenkTanks per opleidingsniveau (basis-, voortgezet- en hoger onderwijs) in het eerste jaar, met 1-3 succesvolle programma's per niveau

2. Alle scholen worden benaderd met een voorstel tot co-creatie van een Donut-curriculum en onderwijsprogramma. We streven naar een adaptatie niveau van 10% in jaar 1; 25% in jaar 2 en 50% na 3 jaar.
Illustration
 
Deel dit:
2 reacties

Conny Bergé

zo 17 januari 2021 14:18
Voorstel om het jaartal voor het behalen van de donut strategie naar voren te halen. Dus niet 2050, maar mee te gaan met de SDG's in 2030 :) . De urgentie is groot.

Emer Beamer

vr 11 februari 2022 16:49
Dag allen, bij Designathon werken we met de basisschool leeftijd en hebben veel ervaring met workshops over de circulaire economie en ook sociale maatschappelijk kwesties aka armoede, diversiteit en inclusie et al. We doen graag mee.